Hvilken utgave av "Geat Dreamy" låter best?

Her kan du poste innlegg og tips om nye musikkutgivelser på alle fysiske formater.

Hvilken utgave av "Geat Dreamy" låter best?

Innlegg Thebh » 30 Aug 2017 16:00

Hei, jeg har Shaddocks utgave av Dreams "Get Dreamy" fra 2012. Nå hører jeg folk som skryter av lydkvaliteten på utgavene fra Round 2 fra 2017.

Er det noen som har hørt begge og kan anbefale noen av disse, eventuelt andre utgivelser av plata?
Thebh

Re: Hvilken utgave av "Geat Dreamy" låter best?

Innlegg VinylKnut » 30 Aug 2017 17:28

Jeg har begge utgavene, og kommer litt inn på de forskjellige mastringene i bloggen. Jeg tror begge benytter samme digitale kilde, som i så fall er en digitalisering av det originale masterbåndet gjort på lydlaben ved Nasjonalbiblioteket i forbindelse med Shadoks sin nyutgivelse. Disse filene har så hhv. Shadoks og Round2 tatt tak i og gjort sine remastringer av. Jeg synes uansett det er lett å høre forskjell på disse utgivelsene. Kort oppsummert så synes jeg Round2 har mer bass og en rundere diskant, mens Shadoks sin tilbyr mer detaljer i toppen, på bekostning av at diskanten kan høres litt hard ut enkelte steder. Round2 utgivelsen har på sin side såpass mye bass enkelte steder at det kan by på utfordringer i den enden. Jeg har ingen favoritt selv av disse, velger kanskje Round2 for rekreasjonslytting og Shadoks sin hvis jeg vil lytte etter musikalske detaljer. Kanskje avhenger det litt av hvilken karakter stereoanlegget man har tilgjengelig har også. :D
Brukerens avatar
VinylKnut
Site Admin

Gå til Nye utgivelser

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest